Webpush - Browsernotifikationer

Fang dine kunders opmærksomhed, uanset hvilken hjemmeside de er på.
 

Send kampagner og automatiske beskeder med Webpush.

Du ved måske allerede hvordan Webpush tager sig ud. Er du i tvivl, så behøver jeg kun at nævne Facebook.

Når en ven tagger dig på en kattevideo eller skriver til dig på chatten, kommer der en besked i din browser i nedre, højre hjørne uanset hvilken hjemmeside du befinder dig på.

Faktisk skal din browser bare være åben. Du får altså denne browsernotifikation uanset om du sidder i Photoshop, Word eller et andet program – bare browseren er åben.

Webpush bliver vist til alle der har skrevet sig op til at modtage notifikationer.. Så der er altså en 100% visningsrate som lettest sammenlignes med åbningsraten på dit nyhedsbrev, hvor man typisk har åbningsrater på 20-80%.

Hvad endnu vigtigere er, at disse notifikationer har ganske høje åbningsrater. Typisk klikker 20-30% på dine beskeder og derfor bliver 1/3 af modtagerne altså ledt ind til det ønskede mål for dig.

 

Vil du redde dine tabte kurve?

Har du en Webshop, så ved du også, at det bestemt ikke er alle kunder, som ender med at handle.

Som webshop-ejer, har du sikkert ofte overvejet, hvordan du kan minimere tabet af kunder som ligger noget i kurven, men ender med ikke at gennemføre købet.

Det er den helt rigtige tankegang og her kan der være meget guld begravet.

Når vi taler om Abandoned Cart Recovery, taler vi oftest om e-mails, som sendes til kunden efter de forlader kurven. Det kan være meget effektivt, men begrænses selvfølgelig af, om du har permission til at sende den tabte kurv til at starte med.

Webpush kan også hjælpe dig med at redde dine tabte kurve. Webpush kræver stadig permission, men har en højere tilmeldingsrate end e-mail og giver derfor også en højere volumen.

Vi ved at årsagen til tabte kurve, oftest skal findes i manglende tillid til webshoppen, fragtpriser eller leveringstid.

På din webshop kan det være svært at tydeliggøre dine USP’er og kundens fordele ved netop at handle hos dig. Her kan du bruge webpush til at sende beskeder til dem, som forlader kurven og netop få informeret om disse emner. Det giver gode resultater.

Få mere ud af dine kampagner og tiltag – Ram dine kunder på flere kanaler

Webpush er kommet for at blive og dine konkurrenter vil også benytte sig af mulighederne, hvis de ikke allerede gør det.

Sådan er det bare.

Det er sådan, fordi at det giver god mening at ramme dine potentielle kunder på flere forskellige platforme, hvor du kan tilpasse dit budskab. Du benytter måske allerede flere kanaler som Google Adwords, Shopping, Facebook marketing, pricerunner, e-mails og alle andre muligheder, som passer til din forretning.

Du sikrer måske også allerede at dine tiltag konplimenterer hinanden. Dui tænker sikker også over, hvilket budskab du vil sende, til hvem du vil sende det til og hvornår det skal sendes.

Webpush hører uden tvivl til i dit fremtidige marketingmix – måske er fremtiden allerede i morgen?

 

Er webpush noget for dig?

Det er jo spørgsmålet, som skal afklares. Det er i hvert fald en spændende kanal med gode resultater.

Vil du have hjælp til undersøge dine muligheder, så kontakt mig

Facebook: Kommunikativet

info@kommunikativet.dk